De Amsterdamse pakkenboer SuitSupply zorgt weer voor ophef. Tijdens de lancering van de campagne 'Shameless' (2010), kreeg de Reclame Code Commissie welgeteld 114 klachten te verwerken. Vooral van vrouwen. Dit jaar is het van 'hetzelfde laken een pak'. De campagne 'Toy Boys' wordt namelijk als extreem vrouwonvriendelijk, seksistisch en zelfs misselijkmakend ervaren.
'Toy Boys' lijkt me juist grappig bedoeld. Maar wat moet je in een land, waar zelfs de poster van een Sinterklaasfilm als schokkend wordt ervaren? Juist, dan gaan we met z'n allen lopen roeptoeteren op social media. De prachtige campagnefoto’s (Carli Hermes) werden overal op de 'twitters' gedeeld en dat lijkt me prima nieuws voor SuitSupply, want oh wat een bereik.
Succesvolle campagnes hebben vaak één van de drie G's (grof, geil of grappig) in zich. Graag wil ik daar voor vandaag nog een G aan toevoegen; de G van gewoon. Want de 'Toy Boys' van SuitSupply is gewoon goed. En om mezelf alvast in te dekken tegen alle vrouwen die wat van mijn bericht vinden; 'jullie' H&M doet het met David Beckham. Dus.
Nieuwsgierig hoe zo'n campagne tot stand komt? Dan moet je deze Behind the scenes echt even bekijken.